گزارشی تصویری از بیمارانی با مشکل نارسایی کلیه

ضربان معکوس برای زندگی [عکس]

جام جم سرا- دیابت، پرفشاری خون و مسمومیت‌های دارویی از مهم‌ترین علل بروز نارسایی مزمن کلیه است و مبتلایان به این بیماران با مشکلاتی چون کمبود دارو و هزینه‌های گران درمان، فروش غیر قانونی کلیه توسط سودجویان و همچنین افسردگی‌های حاد روبرو می‌شوند. تصاویری در همین زمینه را در ادامه ببینید.
کد خبر: ۸۰۸۱۸۸
ضربان معکوس برای زندگی [عکس]


تأمین هزینه‌های دارو برای بیماران کلیوی و پیوندی هزینه بالای دیالیز، کمبود و فرسودگی دستگاه‌ها، مسافرت یک روز در میان برای رسیدن به مرکز دیالیز و پوشش ضعیف بیمه‌ها تنها گوشه ای از مشکلات خانواده‌های بیماران کلیوی است. برخی بیماران، در هر نوبت ۳۰۰ هزار تومان بابت خرید دارو می‌پردازند. وزارت بهداشت مسئولیت تبادلات بین دهنده و گیرنده کلیه را به انجمن حمایت از بیماران کلیوی سپرده است اما به دلیل زمان‌بر بودن و صرف هزینه‌های کلان، متاسفانه دهندگان و گیرندگان سعی می‌کنند از طرق دیگری مانند نصب اطلاعیه روی دیوارها و انتشار آنها در سایت‌ها ارتباط برقرار کنند.
دیالیز فرایندی است که در آن ترکیب مواد حل شونده محلولی که در معرض محلول دیگر قرار گرفته و از طریق غشای نیمه تراوا از هم جدا شده‌اند، تغییر می‌کند. در این فرایند موادی با وزن مولکولی زیاد مانند پروتئین‌ها نمی‌توانند از منافذ غشا عبور کنند، اما مولکول‌های آب و موادی با وزن مولکولی کم می‌توانند از منافذ غشا عبور کنند. دیالیز برای تصفیه خون بیماران دچار نارسایی کلیه استفاده می‌شود.

(عکس: سیامک ابراهیمی/ تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها